|
Návrh čtyřnohého robota pro soutěž RoboCup
Barcaj, Adam ; Marada, Tomáš (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hlavními součástmi stavebnice BOILOID, vývojovým prostředím RoboPlus a následnou konstrukcí čtyřnohého robota. Cílem této práce bylo zkonstruovat a oživit čtyřnohého robota, který by prozkoumal možnosti nejen stavebnice jako takové, ale i vývojového prostředí, které bylo pro tuto stavebnici vyvinuto, a tím ověřit použitelnost jednotlivých částí a vývojového prostředí v robotickém fotbale RoboCup.
|
|
Posilované učení pro hraní robotického fotbalu
Bočán, Hynek ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou umělé inteligence schopné ovládat robotického hráče fotbalu simulovaného v prostředí SimSpark. Vytvořená umělá inteligence rozšiřuje již hotového agenta, který poskytuje implementaci základních dovedností jako je orientace na hřišti, pohyb v osmi směrech a nebo driblování s balonem. Umělá inteligence se stará o výběr nejvhodnější akce v závislosti na situaci na hřišti. Pro její implementaci byla použita metoda posilovaného učení - Q-learning. Pro výběr nejlepší akce je situace na hřišti převedena do formy 2D obrazu s několika rovinami. Tento obraz je následně analyzován hlubokou konvoluční neuronovou sítí implementované pomocí C++ knihovny DeepCL.
|
|
Návrh humanoidního robota pro soutěž RoboCup
Zajíc, Jiří ; Marada, Tomáš (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Práce pojednává o výběru a přípravě robota na soutěž RoboCup Humaoid League. Jako základ pro stavbu je použita stavebnice Bioloid od výrobce Robotis. Stavebnice je rozšířena o novou řídící jednotku Roboard-100, snímače rotace a zrychlení, webovou kameru a Li-pol akumulátory. Dále je zkoumána komunikace mezi jednotlivými servopohony a navržen převodník signálu ze sběrnice USB na sběrnici Dynamixel. Jeho funkčnost je poté otestována na základních řídícíh programech.
|
|
Posilované učení pro hraní robotického fotbalu
Bočán, Hynek ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou umělé inteligence schopné ovládat robotického hráče fotbalu simulovaného v prostředí SimSpark. Vytvořená umělá inteligence rozšiřuje již hotového agenta, který poskytuje implementaci základních dovedností jako je orientace na hřišti, pohyb v osmi směrech a nebo driblování s balonem. Umělá inteligence se stará o výběr nejvhodnější akce v závislosti na situaci na hřišti. Pro její implementaci byla použita metoda posilovaného učení - Q-learning. Pro výběr nejlepší akce je situace na hřišti převedena do formy 2D obrazu s několika rovinami. Tento obraz je následně analyzován hlubokou konvoluční neuronovou sítí implementované pomocí C++ knihovny DeepCL.
|
|
Návrh čtyřnohého robota pro soutěž RoboCup
Barcaj, Adam ; Marada, Tomáš (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hlavními součástmi stavebnice BOILOID, vývojovým prostředím RoboPlus a následnou konstrukcí čtyřnohého robota. Cílem této práce bylo zkonstruovat a oživit čtyřnohého robota, který by prozkoumal možnosti nejen stavebnice jako takové, ale i vývojového prostředí, které bylo pro tuto stavebnici vyvinuto, a tím ověřit použitelnost jednotlivých částí a vývojového prostředí v robotickém fotbale RoboCup.
|
|
Návrh humanoidního robota pro soutěž RoboCup
Zajíc, Jiří ; Marada, Tomáš (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Práce pojednává o výběru a přípravě robota na soutěž RoboCup Humaoid League. Jako základ pro stavbu je použita stavebnice Bioloid od výrobce Robotis. Stavebnice je rozšířena o novou řídící jednotku Roboard-100, snímače rotace a zrychlení, webovou kameru a Li-pol akumulátory. Dále je zkoumána komunikace mezi jednotlivými servopohony a navržen převodník signálu ze sběrnice USB na sběrnici Dynamixel. Jeho funkčnost je poté otestována na základních řídícíh programech.
|